//honeypot demagogic

 Forum DhammaCitta. Forum Diskusi Buddhis Indonesia

Author Topic: Homoseksual??  (Read 2792 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline waterlily

  • Bukan Tamu
  • *
  • Posts: 35
  • Reputasi: 3
  • Semoga semua mahluk berbahagia
Homoseksual??
« on: 23 October 2010, 07:05:07 PM »
Saya ingin tanya, bagaimana pandangan buddhis terhadap kaum gay/lesbi? Mohon penjelasan

-semoga semua makhluk berbahagia-

Offline wiithink

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 1.630
  • Reputasi: 32
  • Gender: Female
Re: Homoseksual??
« Reply #1 on: 23 October 2010, 07:12:33 PM »
ehm.. menurut saya pribadi sih, itu sebuah penyakit dan harus disembuhkan..
jadi, saya kalo punya temen yang agak nyimpang, biasanya saya saranin ke psikiater.
tapi, kalo dia ndak mau, yah ndak usah di paksa. ntar gw pula yang kena karma buruk

Offline No Pain No Gain

  • Sebelumnya: Doggie
  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 2.796
  • Reputasi: 73
  • Gender: Male
  • ..............????
Re: Homoseksual??
« Reply #2 on: 23 October 2010, 07:27:24 PM »
pertanyaan yg jawabannya kontroversial..sampe2 pnh ada 'perang' gara2 topik ini di forum


imo gay/lesbi krn buah dr kamma buruk...jd tidak bisa disembuhkan...hehe..kecuali mungkin kl uda pindah alam..
No matter how dirty my past is,my future is still spotless

Offline wiithink

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 1.630
  • Reputasi: 32
  • Gender: Female
Re: Homoseksual??
« Reply #3 on: 23 October 2010, 07:34:04 PM »
perang yang buat DC adi 2 kubu  :)) :))

masa ndak bisa di sembuhkan? kalo di agama tetangga tinggal di doain aja  :P

Offline The Ronald

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 2.230
  • Reputasi: 89
  • Gender: Male
Re: Homoseksual??
« Reply #4 on: 23 October 2010, 07:53:04 PM »
menurut ku bisa di sembuhkan..asal ada niat aja....
menurutku itu hanyalah orientasi sexual
...

Offline No Pain No Gain

  • Sebelumnya: Doggie
  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 2.796
  • Reputasi: 73
  • Gender: Male
  • ..............????
Re: Homoseksual??
« Reply #5 on: 23 October 2010, 08:21:06 PM »
perang yang buat DC adi 2 kubu  :)) :))

masa ndak bisa di sembuhkan? kalo di agama tetangga tinggal di doain aja  :P

menurut gw ga bisa disembuhkan..kenapa? coba anda ubah orientasi seks anda sendiri..hahaha...kalo anda bisa, saya acungin 4 jempol deh sis... ;D
No matter how dirty my past is,my future is still spotless

Offline andry

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 4.118
  • Reputasi: 128
Re: Homoseksual??
« Reply #6 on: 23 October 2010, 08:37:23 PM »
grrr... search dulu aja...
wkt itu TS nya ricky dave...

mo homo/lesbi/hetero, toh sama2 nafsu birahi...
Samma Vayama

Offline morpheus

  • Global Moderator
  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 2.750
  • Reputasi: 110
  • Ragu pangkal cerah!
Re: Homoseksual??
« Reply #7 on: 23 October 2010, 11:24:26 PM »
dua macam pendapat. dalai lama dan ajahn brahm.

---

Ajahn Brahm writes to West Australian newspaper in response to article
Posted by solasaurus on 2006/4/24 10:39:36 (2351 reads)

Ajahn Brahm today has written to the West Australian newspaper in response to an article published last week in which the Dalai Lama was quoted as saying that homosexuality was immoral. This article was first brought to the attention of Ajahn Brahm - the elected head of the Australian Sangha Association - by members of the BSWA's Armadale Meditation Group who felt that the Dalai Lama's comments were not in line with the Buddhist ethos. In his response Ajahn Brahm explains why, as follows....


Dear Sir/Madam,

The Dalai Lama was out of line when he said (according to your article in the West, April 15, Page 7) "if you are a Buddhist, homosexuality is wrong. Full stop." The Dalai Lama is not the 'Pope' of Buddhism and, charming as he often is, he sometimes gets it wrong. He is only the head of one of the four main sects of Vajrayana (Tibetan Buddhism) and he speaks only for his group.

The greater majority of Buddhists throughout the modern world are inspired to learn that the Buddha certainly did not discriminate against homosexuality. The core teachings of original Buddhism clearly show that it is not whether one is heterosexual, homosexual or celibate that is good or bad, but it is how a person uses their sexual orientation that makes for good or bad karma. For example a gay man in a committed, loving and joyful relationship with a male partner is definitely morally superior to a straight married guy who is unfaithful to his wife. Homosexuality is not wrong per se. However, it is bad karma to condemn homosexuality out of hand!

The Dalai Lama's error is to look for his guidance in dodgy scriptures composed many centuries after the time of the Buddha. So the fact is that the Buddha, and therefore Buddhism, embraces gays and lesbians and transexuals with equity and respect. Too long has religious bigotry caused suffering to minority groups in our society. All religions should be more loving. Full stop!

Ajahn Brahm

Abbot of Bodhinyana Buddhist Monastery
Spiritual Director of the Buddhist Society of Western Australia
* I'm trying to free your mind, Neo. But I can only show you the door. You're the one that has to walk through it
* Neo, sooner or later you're going to realize just as I did that there's a difference between knowing the path and walking the path


Offline kullatiro

  • Sebelumnya: Daimond
  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 6.116
  • Reputasi: 95
  • Gender: Male
  • Ehmm, Selamat mencapai Nibbana
Re: Homoseksual??
« Reply #9 on: 24 October 2010, 06:48:03 PM »
walah gak baca semuanya dah bingung juga bahas H, inikan masih manusia juga. jadi ambil jalan tengah saja deh, wa rasa asal sebagai umat awam biasa tidak sampai di upasampada menjadi bhikku tidak ada salah nya, nanti setelah belajar dhamma lebih dalam lagi mungkin kecendrungan ini akan terkikis dengan sendiri nya (lah kalau menjalan kan pancasila dan atthasila pelan pelan kan bisa terhapus).

Offline wiithink

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 1.630
  • Reputasi: 32
  • Gender: Female
Re: Homoseksual??
« Reply #10 on: 25 October 2010, 01:26:23 PM »


menurut gw ga bisa disembuhkan..kenapa? coba anda ubah orientasi seks anda sendiri..hahaha...kalo anda bisa, saya acungin 4 jempol deh sis... ;D

yang rubah laki jadi perempuan sebegitu juga sebaliknya huakakaka...
nanti di cari "orang yang disembuhkan" dengan doa itu ya.. aku tanya tanya lagi  ;D

Offline bond

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 3.666
  • Reputasi: 189
  • Buddhang Saranam Gacchami...
Re: Homoseksual??
« Reply #11 on: 25 October 2010, 03:10:18 PM »
Muncul lagi nih topik  :))



Ada yang bilang normal dan ada yang bilang menyimpang. Jadi kalau yg bilang normal , silakan mas2 coba sambil bervipasana ria dengan objek asubha sejenis, kita liat hasilnya. Mudah2an tidak menjadi Subha  ^-^


Bagaimana pandangan member yang gay disini. silakan berikan tanggapan anda.
« Last Edit: 25 October 2010, 03:12:33 PM by bond »
Natthi me saranam annam, Buddho me saranam varam, Etena saccavajjena, Sotthi te hotu sabbada

Offline Ruenis

  • Sahabat
  • ***
  • Posts: 114
  • Reputasi: 6
  • Gender: Male
Re: Homoseksual??
« Reply #12 on: 25 October 2010, 05:04:12 PM »
menurut saya homoseksual bukan sebuah masalah,hanya perbedaan orientasi sex saja yang berbeda,jika memang ada buddhis yang merendahkan para homoseksual saya kira orang itu termasuk mahluk yang merasa sudah suci,sama seperti umat agama tetangga^^
Thousands of candles can be lighted from a single candle,
and the life of the candle will not be shortened.
Happiness never decreases by being shared.

Buddha

Offline kullatiro

  • Sebelumnya: Daimond
  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 6.116
  • Reputasi: 95
  • Gender: Male
  • Ehmm, Selamat mencapai Nibbana
Re: Homoseksual??
« Reply #13 on: 26 October 2010, 07:30:13 PM »
saran ku coba melakukan "sanghadana" setiap hari kalau memungkinkan atau di coba selama tiga bulan. bila gagal toh kita telah berbuat kamma baik juga. ohya sebaiknya sanghadana ini disertai persembahan obat(misalnya madu sebagai obat).

Tentunya mesti mencari vihara yang terdekat juga vihara tersebut ada anggota sangha yang tinggal hingga memudah kan pengurus vihara melakukan/mewakilkan "sanghadana" mu tersebut.

juga dalam mengajukan permohonan selagi melakukan "Sanghadana" ini adalah untuk mengikis Lobha, moha dan dosa.

 

anything