Forum DhammaCitta. Forum Diskusi Buddhis Indonesia

Author Topic: Kuis Sifat Asli !!!  (Read 11425 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline tesla

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 6.428
  • Reputasi: 125
  • Gender: Male
  • bukan di surga atau neraka, hanya di sini
Re: Kuis Sifat Asli !!!
« Reply #15 on: 07 December 2007, 12:01:50 AM »
coba test yg ini:
http://oneminutemillionaire.com/tools/hots.asp

me > TURTLE
kok sama yak????
a lot of consideration
Lepaskan keserakahan akan kesenangan. Lihatlah bahwa melepaskan dunia adalah kedamaian. Tidak ada sesuatu pun yang perlu kau raup, dan tidak ada satu pun yang perlu kau dorong pergi. ~ Buddha ~

Offline Forte

  • Sebelumnya FoxRockman
  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 16.588
  • Reputasi: 458
  • Gender: Male
Re: Kuis Sifat Asli !!!
« Reply #16 on: 07 December 2007, 03:20:05 AM »
Sip.. Sip..
U/ Om Hendra n Om Tesla 2 kura2 ninja DC

Ayo dikasih julukan :
1. Leonardo
2. Michaelangelo
3. Raphael
4. Donatello

Ayo pooling2.. :))
Everything can be taken from a man but one thing: the last of the human freedom—-to choose one’s attitude in any given set of circumstances, to choose one’s own way. - Viktor Frankl

Offline Forte

  • Sebelumnya FoxRockman
  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 16.588
  • Reputasi: 458
  • Gender: Male
Re: Kuis Sifat Asli !!!
« Reply #17 on: 08 December 2007, 09:33:35 AM »
Kuis Cinta..
How Are You In Love..

http://www.blogthings.com/howareyouinlovequiz/

You fall in love quickly and easily. And very often.

You give completely and unconditionally in relationships.

You need your space and privacy. You don't like to be smothered.

You're secretly hoping your partner will change for you.

You are fickle and tend to fall out of love easily. You bounce from romance to romance.

« Last Edit: 09 December 2007, 09:05:32 AM by Hedi Kasmanto »
Everything can be taken from a man but one thing: the last of the human freedom—-to choose one’s attitude in any given set of circumstances, to choose one’s own way. - Viktor Frankl

Offline tesla

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 6.428
  • Reputasi: 125
  • Gender: Male
  • bukan di surga atau neraka, hanya di sini
Re: Kuis Sifat Asli !!!
« Reply #18 on: 08 December 2007, 10:06:48 AM »
You fall in love quickly and easily. And very often.

In relationships, you tend to be a bit selfish.

You need your space and privacy. You don't like to be smothered.

You love your partner unconditionally and don't try to make them change.

You are fickle and tend to fall out of love easily. You bounce from romance to romance.
Lepaskan keserakahan akan kesenangan. Lihatlah bahwa melepaskan dunia adalah kedamaian. Tidak ada sesuatu pun yang perlu kau raup, dan tidak ada satu pun yang perlu kau dorong pergi. ~ Buddha ~

Offline mushroom_kick

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 2.303
  • Reputasi: 92
Re: Kuis Sifat Asli !!!
« Reply #19 on: 08 December 2007, 10:32:46 AM »
You fall in love quickly and easily. And very often.

In relationships, you tend to be a bit selfish.

You tend to get very attached when you're with someone. You want to see your love all the time.

You love your partner unconditionally and don't try to make them change.

You are fickle and tend to fall out of love easily. You bounce from romance to romance
Segala fenomena bentuk & batin tidaklah kekal ada na.....
Semua hanyalah sementara.....

Offline Hendra Susanto

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 6.198
  • Reputasi: 205
  • Gender: Male
  • haa...
Re: Kuis Sifat Asli !!!
« Reply #20 on: 08 December 2007, 09:29:10 PM »
You fall in love quickly and easily. And very often.

You tend to give more than take in relationships.

You tend to get very attached when you're with someone. You want to see your love all the time.

You love your partner unconditionally and don't try to make them change.

You are fickle and tend to fall out of love easily. You bounce from romance to romance.

Offline Forte

  • Sebelumnya FoxRockman
  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 16.588
  • Reputasi: 458
  • Gender: Male
Re: Kuis Sifat Asli !!!
« Reply #21 on: 09 December 2007, 09:04:09 AM »
Quiz lagi Ah..

What Is Your Life Path Number?

http://www.blogthings.com/whatisyourlifepathnumberquiz/

Your purpose in life is to inspire others

Your amazing energy draws people to you, and you give them great insight in return.
You hold a great amount of power over others, without even trying.
You have the makings of an inventor, artist, religious leader, or prophet.

In love, you are sensitive and passionate. You connect with your partner on a very deep level.

You have great abilities, but you are often way too critical of yourself.
You don't fit in - and instead of celebrating your differences, you dwell on them.
You have high expectations of yourself. But sometimes you set them too high and don't achieve anything.


How Good Are You?
http://www.blogthings.com/howgoodareyouquiz/

You Are 32% Good


You try to do the right thing, but only when it works out in your favor anyway.
You're not exactly evil or without ethics, but you could be going down a pretty dark path.
You probably have good intentions. You've just gotten comfortable with acting the way you do.
Knowing the difference between good and bad is half the battle. Acting like a good person is the hard part.

You are also probably: A bit jaded and cynical about life's rules

Right now you are on track to being: A petty criminal

To be a better person: Help a friend in need, without being asked


What's Your Power Bird?
http://www.blogthings.com/whatsyourpowerbirdquiz/

Your Power Bird is an Eagle

You are spiritual and able to soar to great heights.
You are a true inspiration, and many people look to you for guidance.
And you are quite demanding in relationships... but you're worth it.
People know that you will become even greater than you imagine.

What Color Do You Need?
http://www.blogthings.com/whatcolordoyouneedquiz/

You Need Some Purple in Your Life

Purple will make you feel ambitious, independent, and creative.
And with a little purple, you will project an aura of individuality.
If you want more extravagance, you've got to get a little purple in your life!

For extra punch: Combine purple with green or orange

The downside of purple: It can evoke sad feelings

The consequences of more purple in your life:

You will feel an increase in your artistic abilities
You will find balance in the most chaotic parts of your life
You will feel calm and will be hard to disturb


Are You Happy Being Single?
http://www.blogthings.com/areyouhappybeingsinglequiz/

You Are Pretty Happy Being Single

You have a full, fun life. And you definitely don't need love to be content.
Of course, being single can get you down a little. Especially when you've been single for a while.
But you know how to be patient and wait for the right person. You're life is too good to settle for anything!
« Last Edit: 09 December 2007, 09:35:45 AM by Hedi Kasmanto »
Everything can be taken from a man but one thing: the last of the human freedom—-to choose one’s attitude in any given set of circumstances, to choose one’s own way. - Viktor Frankl

Offline Hendra Susanto

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 6.198
  • Reputasi: 205
  • Gender: Male
  • haa...
Re: Kuis Sifat Asli !!!
« Reply #22 on: 09 December 2007, 01:08:54 PM »
Your Life Path Number is 3
Your purpose in life is to express your unique self.

You are a creative and artistic person with an interesting view on life.
Witty and outgoing, you enjoy sharing your crazy ideas with anyone who will listen.
A total social butterfly, you're the life of any party.
In love, you inspire and enchant your partner. You are often an object of fantasy and desire.
While you are very talented, you sometimes lack the ambition to put your talents in play.
And while your wit carries you a long way, you occasionally use it to mask your true feelings.
Your natural abilities can bring you all the success in the world ... if you let them

You Are 72% Good
You are a good person. You do the best you can to be ethical, fair, and moral.
And as you know, being a good person means making hard decisions... and following them through.
If you're confronted with an ethical dilemma, you will usually do the right thing.
Of course you do slip up. No one's perfect. But you do your best to correct your missteps.
You are also probably: incredibly honest, especially with yourself
Right now you are on track to being: A respected leader
To be a better person: Be kind to someone who is not very kind to you

Your Power Bird is an Eagle
You are spiritual and able to soar to great heights.
You are a true inspiration, and many people look to you for guidance.
And you are quite demanding in relationships... but you're worth it.
People know that you will become even greater than you imagine.

You Need Some Black in Your Life
Black will make you feel powerful, in control, and not bound to what other people think of you.
And with a little black, you will project a aura of mystery, rebellion, and dominance.
If you want people to respect you, you've got to get a little black in your life!
For extra punch: Combine black with orange or red
The downside of black: People won't be able to "read" you - and may perceive you as more aggressive than you actually are
The consequences of more black in your life:
You'll become a figure of intrigue and speculation
You'll be better prepared for life's unknown path
You'll rest better and free yourself of expectations

You Are Pretty Happy Being Single
You have a full, fun life. And you definitely don't need love to be content.
Of course, being single can get you down a little. Especially when you've been single for a while.
But you know how to be patient and wait for the right person. You're life is too good to settle for anything!

 8) 8) 8)
« Last Edit: 09 December 2007, 01:28:34 PM by Hendra Susanto »

Offline Buddhism

  • Teman
  • **
  • Posts: 74
  • Reputasi: 2
  • Gender: Male
Re: Kuis Sifat Asli !!!
« Reply #23 on: 16 December 2007, 07:19:36 PM »
yup 90% tepat  ;) ;)

Offline mei_lee

  • Sahabat
  • ***
  • Posts: 433
  • Reputasi: 14
  • Gender: Female
Re: Kuis Sifat Asli !!!
« Reply #24 on: 21 January 2008, 12:45:25 AM »
lhaaaa masa manusia di samain sama hewan :-?

Offline Jayadharo Anton

  • Sebelumnya: Balaviro
  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 1.300
  • Reputasi: 19
  • Gender: Male
  • Namatthu Buddhassa
Re: Kuis Sifat Asli !!!
« Reply #25 on: 28 December 2008, 09:11:56 AM »
80% tepat
"Kesehatan adalah keuntungan yang paling besar,kepuasan adalah kekayaan yang paling berharga,kepercayaan adalah saudara paling baik,nibbana adalah kebahagiaan tertinggi" [DHAMMAPADA:204]

Offline Reenzia

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 2.199
  • Reputasi: 50
  • Gender: Female
  • The Wisdom ~
Re: Kuis Sifat Asli !!!
« Reply #26 on: 28 December 2008, 09:29:26 AM »
1. Bentar lagi mau kiamat nih. Kalo kamu bisa nyelametin satu jenis binatang, binatang manakah yang beruntung?
d. Kuda

2. Kamu lagi maen ke Afrika, eh trus dipaksa bawa binatang pulang buat
souvenir. Kamu akan pilih?
b. Singa

3. Ceritanya kamu dikutuk sama Tuhan jadi binatang. Kamu milih Jadi
apa?
a. Anjing

4. Jika kamu diberi kekuatan untuk memusnahkan suatu spesies, spesies mana yang akan jadi korban?
b. Ular

5. Suatu hari, kamu nemu binatang yang bisa bicara. Kamu berharap
binatang itu adalah?
c. Kelinci

6. Kalo kamu ada di pulau terpencil dan cuman bisa punya 1 teman,
pilih yg mana?
a. Manusia juga

7. Andaikan kamu bisa bikin binatang buas jadi jinak, kamu akan
pelihara?
b. Harimau putih

8. Kalo kamu bisa jadi binatang selama 5 menit, mau jadi yang mana?
a. Singa

JAWABANNYA :
1. Pada dasarnya kamu tertarik dengan orang yang.
a. KELINCI - orang yang susah ditebak, contoh: keliatannya cuek banget
    padahal aslinya super perhatian
b. DOMBA - patuh..dan ramah... (bulunya putih ya?? hehehheh)
c. RUSA - elegan dan sopan
d. KUDA - mereka yang tidak terkekang dan bebas

2. Dalam masa pendekatan, cara pendekatan yang paling bisa bikin  Kamu
    jatuh hati.
a. MONYET - kreatif, ngga pernah bikin ! kamu bosen
b. SINGA - to the point, langsung nyatain tanpa spik yang bebelit
c. ULAR - ulur... tarik... ulur lagi... tarik lagi..., layangaaaan kali
d. JERAPAH - sabar... tapi never give up.

3. Kesan yang pengen kamu kasih liat ke pacar kamu, bahwa kamu adalah
    orang yang.
a. ANJING - setia dan bisa dipercaya
b. KUCING - gaya
c. KUDA - optimis
d. ULAR - fleksibel

4. Situasi yang paling kamu benci, yang bisa jadi masalah dalam hubungan
    kamu.
a. SINGA - kesombongan pacar kamu dan sikapnya yang sok diktator
b. ULAR - emosional, moodmood-an, sehingga kamu ngga tau lagi musti
gimana buat nyenengin dia
c. BUAYA - sadis (jangan diartikan secara fisik yah), berhati
dingin, trus suka ngejek
d. HIU - insecure (apa yah bahasa indonya yang pas, ketidakamanan?
    ketidakstabilan? ketidakpastian?)

5. Hubungan yang pengen kamu jalanin dengan pacar kamu.
a. DOMBA - walaupun ngga ngomong tapi kalian saling tau isi hati
masing2, dengan kata lain kalian tuh communicate by hearts
b. KUDA -  saling terbuka, kebebasan mengungkapkan pendapat, ngga ada
    rahasia-rahasiaan
c. KELINCI - hubungan yang bisa bikin kamu selalu merasa nyaman dan
saling mencintai
d. BURUNG - hubungan jangka panjang

6. Tentang perzinahan.
a. MANUSIA - kamu perduli dengan lingkungan dan moral, jadi kamu
nggak akan macem-macem kalo nanti udah nikah    (amieenn).
b. BABI - walaaahhh!! Kamu nggak bisa nahan godaan nih...
c. SAPI - sebisa mungkin sih kamu berusaha untuk tidak melakukannya
d. BURUNG - tidak stabil. Sebenernya kamu bukan orang yang cocok menikah dan membuat sebuah komitmen.

7. Pernikahan buat kamu.
a. DINOSAURUS - sedikit pesimis, kamu ngerasa sekarang ini udah ngga ada tuh yang namanya happy marriage.
b. HARIMAU PUTIH - buat kamu pernikahan adalah sesuatu yang berharga dan setelah kamu m! arried kamu bakalan  ngejaga banget
c. BERUANG KUTUB - kamu takut akan pernikahan
d. LEOPARD - kamu pengen banget nikah, tapi sebenernya kamu juga
nggayakin betul apa sih pernikahan itu?

8. Saat ini, kamu menganggap cinta adalah.
a. SINGA - kamu selalu haus akan cinta. Tapi bukan berarti mudah jatuh
    cinta, tapi selalu ingin dicintai.
b. KUCING - kamu sedikit egois. Kamu melihat cinta sebagai sesuatu yang
    mudah didapat dan dibuang kapanpun kamu mau.
c. KUDA - kamu engga mau dikekang oleh hubungan yang terlalu serius.
Kamu masih pengen juga "gebet sana gebet sini"
d. MERPATI - cinta buat kamu adalah sebuah komitmen yang dilakukan oleh kedua pihak.

Selamat Mencoba  ^-^
[/quote]

Offline Chen Hui Ling

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 1.654
  • Reputasi: 65
  • Gender: Female
Re: Kuis Sifat Asli !!!
« Reply #27 on: 25 January 2012, 08:30:05 PM »
JAWABANNYA :
1. Pada dasarnya kamu tertarik dengan orang yang.
a. KELINCI - orang yang susah ditebak, contoh: keliatannya cuek banget
    padahal aslinya super perhatian

b. DOMBA - patuh..dan ramah... (bulunya putih ya?? hehehheh)
c. RUSA - elegan dan sopan
d. KUDA - mereka yang tidak terkekang dan bebas

2. Dalam masa pendekatan, cara pendekatan yang paling bisa bikin  Kamu
    jatuh hati.
a. MONYET - kreatif, ngga pernah bikin ! kamu bosen
b. SINGA - to the point, langsung nyatain tanpa spik yang bebelit
c. ULAR - ulur... tarik... ulur lagi... tarik lagi..., layangaaaan kali
d. JERAPAH - sabar... tapi never give up.

3. Kesan yang pengen kamu kasih liat ke pacar kamu, bahwa kamu adalah
    orang yang.
a. ANJING - setia dan bisa dipercaya
b. KUCING - gaya
c. KUDA - optimis
d. ULAR - fleksibel

4. Situasi yang paling kamu benci, yang bisa jadi masalah dalam hubungan
    kamu.
a. SINGA - kesombongan pacar kamu dan sikapnya yang sok diktator
b. ULAR - emosional, moodmood-an, sehingga kamu ngga tau lagi musti
gimana buat nyenengin dia
c. BUAYA - sadis (jangan diartikan secara fisik yah), berhati
dingin, trus suka ngejek

d. HIU - insecure (apa yah bahasa indonya yang pas, ketidakamanan?
    ketidakstabilan? ketidakpastian?)

5. Hubungan yang pengen kamu jalanin dengan pacar kamu.
a. DOMBA - walaupun ngga ngomong tapi kalian saling tau isi hati
masing2, dengan kata lain kalian tuh communicate by hearts
b. KUDA -  saling terbuka, kebebasan mengungkapkan pendapat, ngga ada
    rahasia-rahasiaan
c. KELINCI - hubungan yang bisa bikin kamu selalu merasa nyaman dan
saling mencintai
d. BURUNG - hubungan jangka panjang

6. Tentang perzinahan.
a. MANUSIA - kamu perduli dengan lingkungan dan moral, jadi kamu
nggak akan macem-macem kalo nanti udah nikah    (amieenn).

b. BABI - walaaahhh!! Kamu nggak bisa nahan godaan nih...
c. SAPI - sebisa mungkin sih kamu berusaha untuk tidak melakukannya
d. BURUNG - tidak stabil. Sebenernya kamu bukan orang yang cocok menikah dan membuat sebuah komitmen.

7. Pernikahan buat kamu.
a. DINOSAURUS - sedikit pesimis, kamu ngerasa sekarang ini udah ngga ada tuh yang namanya happy marriage.
b. HARIMAU PUTIH - buat kamu pernikahan adalah sesuatu yang berharga dan setelah kamu m! arried kamu bakalan  ngejaga banget
c. BERUANG KUTUB - kamu takut akan pernikahan
d. LEOPARD - kamu pengen banget nikah, tapi sebenernya kamu juga
nggayakin betul apa sih pernikahan itu?

8. Saat ini, kamu menganggap cinta adalah.
a. SINGA - kamu selalu haus akan cinta. Tapi bukan berarti mudah jatuh
    cinta, tapi selalu ingin dicintai.
b. KUCING - kamu sedikit egois. Kamu melihat cinta sebagai sesuatu yang
    mudah didapat dan dibuang kapanpun kamu mau.
c. KUDA - kamu engga mau dikekang oleh hubungan yang terlalu serius.
Kamu masih pengen juga "gebet sana gebet sini"
d. MERPATI - cinta buat kamu adalah sebuah komitmen yang dilakukan oleh kedua pihak.


well, hampir tepat sih.. kok bisa yah? :))
Don't trust too much, Don't hope too much, Don't love too much, because that too much can hurt you so much