//honeypot demagogic

 Forum DhammaCitta. Forum Diskusi Buddhis Indonesia

Author Topic: Vegetarianism & Wellness  (Read 3746 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline adem

  • Bukan Tamu
  • *
  • Posts: 3
  • Reputasi: 0
  • Semoga semua mahluk berbahagia
Vegetarianism & Wellness
« on: 06 February 2012, 08:56:48 AM »
Vegetarian Society of the United Kingdom  - Millions of people around the world live without meat or fish and they probably each have their own reasons for doing so. However, most vegetarians would agree that: It’s better for animals. Around two million land animals are slaughtered every day in the UK alone, just so that people can eat their flesh.
It’s more sustainable. Growing grains and pulses to feed to animals is much less efficient than eating them ourselves. The livestock industry uses huge amounts of land, water and fossil fuels, while producing 18% of the world’s greenhouse gas emissions and all sorts of other pollution.
It’s a healthy option. A balanced vegetarian diet is one of the healthiest diets around.

VEGETARIANISM AN ESSENTIAL KEY TO YOGA - Yoga aims at disciplining the body and mind. Health of the body and mind depends on the observance of the laws of right living. The human being is herbivorous and frugivorous. This, any other food is against the law of nature. Physical health is dependent on the food we take. If we are not conscious and careful about the nourishment of the body, we impoverish the whole system. The Body is the Temple of God in which the Holy of Holies dwells. How, therefore, can any impurity be admitted into this pure temple? This body is the vehicle of the Divine to manifest Himself in His true glory. If the blood stream is polluted by the blood of animals, no light can ever shine in the function of the heart and this this Divine Temple is darkened.

Judaism and Vegetarianism-And God said, behold I have given you every herb bearing seed, which is upon the face of the earth, and every tree, in the which is the fruit of a tree yeilding seed, to you it shall be for food. And to every beast of the earth, and to every fowl of the air, and to every thing that creepeth upon the earth, wherein there is life, I have given every green herb for meat [=food]: and it was so.Genesis 1, 29 & 30
It is interesting to note that legislation was once introduced by Mordecai Ben Porat in the Israeli Knesset (Parliament) proposing to outlaw meat-eating! Unfortunately, the legislation did not pass; unfortunate because this would indeed have been an interesting social experiment and Israel could indeed stand head and shoulders above all nations in its respect towards animals.

According to the UNIVERSAL JEWISH ENCYCLOPEDIA, 1939 -The Jewish attitude toward animals has always been governed by the consideration that they, too, are God's creatures...[and] the obligation to respect and consider the feelings and needs of these lower creatures...The non-canonical...writings strongly urge kindness toward animals, declaring that one who harms an animal harms his own soul". [1:330]
According the ENCYCLOPAEDIA JUDAICA, 1974: -In later rabbinic literature,...great prominence is also given to demonstrating God's mercy to animals, and to the importance of not causing them pain. ...The principle of kindness to animals...is as though God's treatment of man will be according to [people's] treatment of animals".

Hindu / Hare Krishna / Sikh / Jain
-
HINDU-Having well considered the origin of flesh-foods, and the cruelty of fettering and slaying corporeal beings, let man entirely abstain from eating flesh. - Manusmriti 5.49
Hare Krishnas in War-Torn Russia -Working in a makeshift kitchen with ingredients they drag around town in a 10-years-old discarded Russian ambulance, Krishna members serve simple vegetarian meals and bake what some people consider the best bread in Grozny. "I know what Americans often think of us," Mr. Makarov said. "They think we are some sort of annoying cult. But we are not. Our goals are all spiritual. If people want to learn more about us that is great. But usually they just want food. And that's the reason we came here."
A NAMDHARI SIKH'S TESTIMONY-Meat-eaters having no hatred for bloodshed develop in themselves an indifferent attitude to the sufferings and pains of others. The future or the world lies with men of sober habits, industrious nature, and balanced minds, loving all and hating none. These qualities can only be developed with a simple diet of vegetables, milk, milk products, cereals, nuts, and fruits. Namdharis strictly believe that every Saviour of humanity was a vegetarian and that vegetarianism can help greatly in saving the world from coming destruction and in establishing an everlasting pence.

JAIN-Ahimsa says that we have no right to inflict suffering and death onto another living creature and, that if harmlessness were the keynote of our lives, then this would do more to produce harmonious conditions than any other discipline. Ahimsa is the basic principle on which the Jaina moral code is built. In simple words, 'Live and let live' is the creed of Jainism. As every one of us wants to live, enjoy pleasures, and escape pain, so every other living being wants to live, enjoy comforts, and avoid pain. If we want to exercise our right to live, we must concede the same right to others as well. It is a simple moral law of reciprocity. Naturally man has no right to slaughter animals for his food or for his pleasure. If he does so by his superiority in the cadre of biological evolution, his action is not justifiable in any way. And if he wants to lend a life of justice and equity in society, he must have the highest respect for the entire animal world, nay the sanctity of life as such. This necessitates that he must take to a vegetarian diet.

Thakar Singh on the Karma of Vegetarianism
-Question: Master, we all know that it's very crucial to abstain from the eating of meat because this increases our karmas, but can you explain in more detail the reasons for becoming vegetarian? Thakar Singh: We are not to increase our burden of karmas, as you have already said. There is value in every kind of thing we use in this world. In the same way, if we can maintain our life very simply, with the lower cost of this greenery, then why should we attract so much burden and payment of karma? We are only allowed to have the fruit of the trees and whatever is grown on the table of this earth with the least burden. But when we eat some greenery or fruit everything is wonderful. If you look at fruit that is ripe the colors tell you so wonderfully that it is ripe. A fragrance is also available and when you smell it you enjoy it and even when you remember the smell you can enjoy. Your heart is also enjoying and your mind and body are at peace. So my dear, God has all sympathy for us and if He has recommended some things for us then we should accept them and we should not impose our minds and intellects into His wisdom. That is why in the Bible and all other scriptures man has been very clearly told, "don't do this--do only this." Everything is clearly explained to us. Why don't we accept these commandments?

Islamic Duty of Compassion Towards Animals -All creatures on earth are sentient beings. "There is not an animal on earth, nor a bird that flies on its wings - but they are communities like you." (The Quran, 6:38)
"The Holy Prophet Muhammad (S) was asked by his copmpanions if kindness to animals was rewarded in the life hereafter. He replied: 'Yes, there is a meritorious reward for kindness to every living creature'." (Bukhari)
"The Holy Prophet (S) condemned those who pinion or restrain animals in any other way for the purpose of target shooting. (Al-Masburah and Al-Mujaththamah)." (Muslim)

"The Holy Prophet (S) said: 'It is a great sin for man to imprison those animals which are in his power'." (Muslim)
There are numerous Islamic laws forbidding vivisection (Al-muthia) on a live animal. IBn Umar reported the Holy Prophet (S) as having condemned those who mutilate any part of an animals body while it is alive. (Ahmad and other authorities)

CHRISTIANITY-SAINT BASILE THE GREAT
-Love all God's creatures, the animals, the plants. Love everything to perceive the divine mystery in all. Fyodor Dostoyevsky (1821-1881)
(320-79 A.D.) Bishop of Cesarea, adjures : If one lives soberly. "The animals will be secure; they will never pour forth their blood; men will never cause beasts to die; the knives of cooks will be useless; and the table will be loaded with the fruits given us by nature, and we will be content." "There never was wine in the Terrestrial Paradise ; they never sacrificed animals ; they never ate meat ; wine was only invented after the Deluge,"
The infliction of cruelty with a clear conscience is a delight to moralists. That is why they invented hell.Bertrand Russell (1872-1970)
If we understand and feel that the greatest act of devotion and worship to God is not to harm any of His beings, we are loving God. Meher Baba (1894-1969)
Ellen White, co-founder Seventh Day Adventists (1896) -The diet of animals is vegetables and grains. Must the vegetables be animalized, must they be incorporated into the system of animals, before we get them? Must we obtain our vegetable diet by eating the flesh of dead creatures? God provided fruit in its natural state for our first parents. He gave to Adam charge over the garden, to dress it, and to care for it, saying, "To you it shall be for meat." One animal was not to destroy another animal for food." Vegetables, fruits, and grains should compose our diet. Not an ounce of flesh meat should enter our stomachs. The eating of flesh is unnatural. We are to return to God's original purpose in the creation of man.
Buddha vegetarian? - Again, there may be some people in the future who .. . being under the influence of the taste for meat will string together in various ways sophistic arguments to defend meat eating . But... meat eating in any form, in any manncr, and in any place is unconditionally and once for all prohibited... Meat eating I have not permitted to anyone, I do not permit, I will not permit . - Lankavatara

 :))

Offline kullatiro

  • Sebelumnya: Daimond
  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 6.116
  • Reputasi: 95
  • Gender: Male
  • Ehmm, Selamat mencapai Nibbana
Re: Vegetarianism & Wellness
« Reply #1 on: 19 February 2012, 12:21:11 AM »
^
^duh tulisan nya, buset nyasar entah kemana; ini forum Budhis gitu lohh!

Tidak usah pake cara fantasy seperti itu, jaman sekarang pake cara ilmiah dan logika untuk menarik orang bervegetarian.

Tahukah anda di buah buahan, sayur sayuran, teh mengandung antioxidant yang dapat memperlambat penuaan.

Sayang nya antioxidant ini sangat sedikit diserap usus kecil kita sebagian besar antioxidant ini di buang oleh tubuh kita, untuk membantu penyerapannya di usus kecil di perlukan ph yang rendah.

Makanan yang wa prakirakan sesuai dengan kondisi diatas (ph rendah) misalnya; sayur asem (indonesia duluan kan kita tinggal di indonesia), asinan, acar kuning, lemon tea (asli punya lemon juice + teh), kimchi.

yerba mate (pasti pernah dengar Teaz) adalah buah yang sangat tinggi kandungan antioxidantnya termasuk daun nya dapat di jadikan teh juga yang sangat tinggi antioxidant nya daripada teh.
« Last Edit: 19 February 2012, 12:31:43 AM by daimond »

Offline aryaputra

  • Sahabat
  • ***
  • Posts: 155
  • Reputasi: 1
  • Gender: Male
  • Semoga semua mahluk berbahagia
Re: Vegetarianism & Wellness
« Reply #2 on: 19 February 2012, 08:02:10 PM »
Saya vegetarian bukan karena ingin hidup suci.
Saya vegetarian bukan karena ingin memperbesar rasa kasih sayang (saya tetap membunuh nyamuk, kecoa  dan binatang yg menjijikkan)
Saya vegetarian bukan karena ingin hidup sehat (makanan bergluten tidaklah menyehatkan)
Saya vegetarian karena saya menikmati kehidupan vegetarian dan saya tidak ingin kembali makan segala bentuk makanan ex berjiwa.
Setiap orang mempunyai pilihan.
Tetapi yang pasti, selama kita masih doyan makanan ex berjiwa, nikmatilah. Namun jangan mengatakan bahwa percuma vegetarian jika masih makan bentuk daging palsu, karena yg dinikmati oleh orang yg vegetarian bukanlah membayangkan rasa daging yg sesungguhnya, namun kenikmatan rasa gluten yg legit tersebut.
Untuk orang yg vegetarian juga tidaklah perlu merasa kita lebih baik dari yg makan makanan ex berjiwa, karena kebaikan dan kesucian pikiran bukanlah berasal dari makanan. Dan orang vegetarian seperti sayapun tidak terbebas dari perbuatan membunuh makhluk hidup.
Seringnya dalam hidup, bahkan praktisi2 agama saling membenarkan apa yg diyakininya dan mengkritik sesuatu yg berbeda dengan apa yg diyakininya.
« Last Edit: 19 February 2012, 08:16:32 PM by aryaputra »
agak sulit untuk memahami bagaimana dunia ini ada tanpa suatu sebab pertama. TETAPI JAUH LEBIH SULIT UNTUK MEMAHAMI BAGAIMANA MUNGKIN SEBAB PERTAMA ITU BISA ADA PADA AWALNYA

Offline Jhohsun

  • Teman
  • **
  • Posts: 51
  • Reputasi: 0
  • Semoga semua makhluk berbahagia,
Re: Vegetarianism & Wellness
« Reply #3 on: 20 February 2012, 03:08:24 PM »
Saya vegetarian bukan karena ingin memperbesar rasa kasih sayang (saya tetap membunuh nyamuk, kecoa  dan binatang yg menjijikkan)

sbagai buddhis, mentaati sila pertama sharusnya dilaksanakan, dgn hindari pembunuhan terhadap hwn kecil sekalipun...hehehe..
CMIIW&FMIIW

Offline aryaputra

  • Sahabat
  • ***
  • Posts: 155
  • Reputasi: 1
  • Gender: Male
  • Semoga semua mahluk berbahagia
Re: Vegetarianism & Wellness
« Reply #4 on: 20 February 2012, 04:49:45 PM »
sbagai buddhis, mentaati sila pertama sharusnya dilaksanakan, dgn hindari pembunuhan terhadap hwn kecil sekalipun...hehehe..

Betul! Sayangnya rasa jijik mengalahkan rasa cinta kasih, jadi ya memilih berbuat kamma buruk.  ^:)^
agak sulit untuk memahami bagaimana dunia ini ada tanpa suatu sebab pertama. TETAPI JAUH LEBIH SULIT UNTUK MEMAHAMI BAGAIMANA MUNGKIN SEBAB PERTAMA ITU BISA ADA PADA AWALNYA

Offline Jhohsun

  • Teman
  • **
  • Posts: 51
  • Reputasi: 0
  • Semoga semua makhluk berbahagia,
Re: Vegetarianism & Wellness
« Reply #5 on: 20 February 2012, 06:36:22 PM »
Betul! Sayangnya rasa jijik mengalahkan rasa cinta kasih, jadi ya memilih berbuat kamma buruk.  ^:)^
ya sepakat bahwa membunuh adalah karma buruk yg harus anda tanggung sendiri..
Tapi kalau jijik shrusnya anda pergi saja dari sana, atau usir aja kan bisa, tak mgkin anda slalu melihat hal2 tersebut...haha
CMIIW&FMIIW

Offline aryaputra

  • Sahabat
  • ***
  • Posts: 155
  • Reputasi: 1
  • Gender: Male
  • Semoga semua mahluk berbahagia
Re: Vegetarianism & Wellness
« Reply #6 on: 20 February 2012, 07:14:04 PM »
Kadang2 rasa jijik kalau binatang itu terbang atau ngumpet di sela2 barang membuat saya memilih untuk membunuhnya. Seperti juga nyamuk, menurut Bhante, nyamuk hanya mengambil satu tetes darah kita, tapi kita mengambil jiwanya. namun saya memilih untuk membunuhnya. Saya sadari saya tidak melaksanakan tekad saya untuk menghindari pembunuhan, dan saya sadari  akan menerima kamma buruk saya. Dalai Lama pernah berkata, "Jika kita belum mampu untuk mencintai semua makhluk, setidaknya berusahalah untuk tidak menyakitinya" Metta, Karuna, Mudita ajaran Sang Buddha sungguh mulia. Sungguh sayang, dengan pengetahuan tentang ajaran Sang Buddha yg demikian agungnya, tetap saja saya sebagai manusia tidak mempraktekannya.   ^:)^
agak sulit untuk memahami bagaimana dunia ini ada tanpa suatu sebab pertama. TETAPI JAUH LEBIH SULIT UNTUK MEMAHAMI BAGAIMANA MUNGKIN SEBAB PERTAMA ITU BISA ADA PADA AWALNYA

Offline will_i_am

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 5.163
  • Reputasi: 155
  • Gender: Male
Re: Vegetarianism & Wellness
« Reply #7 on: 20 February 2012, 08:54:40 PM »
satu sila ini yang sudah saya pegang sejak 4 tahun yang lalu..
menghindari pembunuhan...

sila lain juga ada sih, tapi secara alami bukan dengan mengembangkan kesadaran..  :P
tapi dimana-mana yang paling susah dipegang tetap aja sila ke 4..  :P
« Last Edit: 20 February 2012, 09:01:07 PM by will_i_am »
hiduplah hanya pada hari ini, jangan mengkhawatirkan masa depan ataupun terpuruk dalam masa lalu.
berbahagialah akan apa yang anda miliki, jangan mengejar keinginan akan memiliki
_/\_

Offline Indra

  • Global Moderator
  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 14.563
  • Reputasi: 451
  • Gender: Male
Re: Vegetarianism & Wellness
« Reply #8 on: 20 February 2012, 08:55:36 PM »
satu sila ini yang sudah saya pegang sejak 4 tahun yang lalu..
menghindari pembunuhan...

sila lain juga ada sih, tapi secara alami bukan dengan mengembangkan kesadaran..
tapi dimana-mana yang paling susah dipegang tetap aja sila ke 4..  :P

udah cuan berapa dari melanggar sila 4?

Offline will_i_am

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 5.163
  • Reputasi: 155
  • Gender: Male
Re: Vegetarianism & Wellness
« Reply #9 on: 20 February 2012, 09:00:47 PM »
cuan??  ???
gak ngerti om..  ^:)^
hiduplah hanya pada hari ini, jangan mengkhawatirkan masa depan ataupun terpuruk dalam masa lalu.
berbahagialah akan apa yang anda miliki, jangan mengejar keinginan akan memiliki
_/\_

Offline aryaputra

  • Sahabat
  • ***
  • Posts: 155
  • Reputasi: 1
  • Gender: Male
  • Semoga semua mahluk berbahagia
Re: Vegetarianism & Wellness
« Reply #10 on: 21 February 2012, 06:03:24 PM »
You orang dagang kalau melaksanakan sila ke empat sulit dapat cuan  besarlah. Beli 5.000, kalau bilang jujur bilang beli 5.000, buka harga 6.000 pasti pembeli ngotot nawar 5.200. Terpaksa bilang belinya 5.500, ditawar jadinya 5.700 :)) :)) :))  Salut kepada Bro Will I Am yg dapat melaksanakan sila pertama  _/\_ .  Saya menjalani kehidupan vegetarian setiap hari selama hampir 8 tahun, namun masih membutuhkan Baygon dan sejenisnya untuk melakukan pembunuhan kecil2an. Maksudnya membunuh makhluk kecil seperti nyamuk, kecoa, kelabang, rayap, kumbang pemakan kayu, semut. Apapun kamma yg saya perbuat, itulah yg akan saya petik.  ^:)^
« Last Edit: 21 February 2012, 06:24:55 PM by aryaputra »
agak sulit untuk memahami bagaimana dunia ini ada tanpa suatu sebab pertama. TETAPI JAUH LEBIH SULIT UNTUK MEMAHAMI BAGAIMANA MUNGKIN SEBAB PERTAMA ITU BISA ADA PADA AWALNYA

Offline cumi polos

  • Sebelumnya: Teko
  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 5.130
  • Reputasi: 82
  • Gender: Male
  • mohon transparansinya
Re: Vegetarianism & Wellness
« Reply #11 on: 21 February 2012, 06:25:32 PM »
dlm cerita ini penjual gak bocorin harga modalnya koq...
merryXmas n happyNewYYYY 2018

Offline will_i_am

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 5.163
  • Reputasi: 155
  • Gender: Male
Re: Vegetarianism & Wellness
« Reply #12 on: 21 February 2012, 08:25:05 PM »
You orang dagang kalau melaksanakan sila ke empat sulit dapat cuan  besarlah. Beli 5.000, kalau bilang jujur bilang beli 5.000, buka harga 6.000 pasti pembeli ngotot nawar 5.200. Terpaksa bilang belinya 5.500, ditawar jadinya 5.700 :)) :)) :))  Salut kepada Bro Will I Am yg dapat melaksanakan sila pertama  _/\_ .  Saya menjalani kehidupan vegetarian setiap hari selama hampir 8 tahun, namun masih membutuhkan Baygon dan sejenisnya untuk melakukan pembunuhan kecil2an. Maksudnya membunuh makhluk kecil seperti nyamuk, kecoa, kelabang, rayap, kumbang pemakan kayu, semut. Apapun kamma yg saya perbuat, itulah yg akan saya petik.  ^:)^
kalaupun terpaksa harus mengusir nyamuknya, usahakan jangan membunuh makhluk tersebut kalau bisa...
bisa saja pakai lotion anti nyamuk, atau obat nyamuk bakar untuk mengusir nyamuknya..
untuk kumbang dan sejenisnya, di tempat-tempat tertentu oleh ditetesin jeruk nipis(atau kapur anti serangga) agar tidak didekati serangga...
selama ini sy kalo malem2 saya selalu pake selimut (bahkan selagi duduk kayak gini :))) sebagai anti nyamuk alami..  ;D
pokoknya pake cara yang bisa menghindari pembunuhan deh..
akal-akalin aja.. ;D
hiduplah hanya pada hari ini, jangan mengkhawatirkan masa depan ataupun terpuruk dalam masa lalu.
berbahagialah akan apa yang anda miliki, jangan mengejar keinginan akan memiliki
_/\_

Offline kullatiro

  • Sebelumnya: Daimond
  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 6.116
  • Reputasi: 95
  • Gender: Male
  • Ehmm, Selamat mencapai Nibbana
Re: Vegetarianism & Wellness
« Reply #13 on: 22 February 2012, 08:40:44 AM »
wangi wangian yang menghindari nyamuk sekarang tambah satu jenis yaitu wangi mawar (minyak mawar mengandung graniol).

Kecoa, takut sama minyak tanah (gasoline).

Semut bisa daun jeruk parut, dan kulit telur ayam yang dibakar.

Kutu beras pake daun jeruk purut yang di bersihkan kemudian yang di remas remas taruh di penyimpan beras.

sedang untuk tikus baca baca di net minyak pepermint oil bisa buat ngusir tikus, cuma di mana beli nya itu dia tidak tahu, jadi tidak bisa di coba bener apa tidak tuh minyak pepermint oil ampuh buat tikus.

m.wolipop.com/read/2012/01/31/090257/1829957/858/6-cara-basmi-tikus-dari-rumah-anda
« Last Edit: 22 February 2012, 08:57:36 AM by daimond »

Offline aryaputra

  • Sahabat
  • ***
  • Posts: 155
  • Reputasi: 1
  • Gender: Male
  • Semoga semua mahluk berbahagia
Re: Vegetarianism & Wellness
« Reply #14 on: 22 February 2012, 07:27:57 PM »
TQ atas infonya. Semoga dgn pengetahuan yg berharga ini dapat menghindari pembunuhan makhluk lain.   _/\_
« Last Edit: 22 February 2012, 07:29:39 PM by aryaputra »
agak sulit untuk memahami bagaimana dunia ini ada tanpa suatu sebab pertama. TETAPI JAUH LEBIH SULIT UNTUK MEMAHAMI BAGAIMANA MUNGKIN SEBAB PERTAMA ITU BISA ADA PADA AWALNYA

 

anything