//honeypot demagogic

 Forum DhammaCitta. Forum Diskusi Buddhis Indonesia

Author Topic: Jurnal Chen Hui Ling  (Read 76686 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Chen Hui Ling

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 1.654
  • Reputasi: 65
  • Gender: Female
Re: Jurnal Chen Hui Ling
« Reply #105 on: 11 November 2011, 08:25:55 PM »
cieeee.. kayaknya ada yang lg pedekate berdua nih ^-^ ^-^

btw, happy birthday yah deNova.. wish all the best for u  >:)< :-*
Don't trust too much, Don't hope too much, Don't love too much, because that too much can hurt you so much

Offline hemayanti

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 4.477
  • Reputasi: 186
  • Gender: Female
  • Appamadena Sampadetha
Re: Jurnal Chen Hui Ling
« Reply #106 on: 11 November 2011, 08:54:45 PM »
saya tertarik tentang doa.. :)
kalo boleh tau, yang sering berdoa juga, isi doanya apa ya?  :)
"Sekarang, para bhikkhu, Aku mengatakan ini sebagai nasihat terakhir-Ku: kehancuran adalah sifat dari segala sesuatu yang terbentuk. Oleh karena itu, berjuanglah dengan penuh kesadaran."

Offline will_i_am

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 5.163
  • Reputasi: 155
  • Gender: Male
Re: Jurnal Chen Hui Ling
« Reply #107 on: 11 November 2011, 08:59:12 PM »
cieeee.. kayaknya ada yang lg pedekate berdua nih ^-^ ^-^

waduh...
kenapa saya selalu dicomblangin sama AI-AI??
=)) =))
peace cc-cc sekalian...
hiduplah hanya pada hari ini, jangan mengkhawatirkan masa depan ataupun terpuruk dalam masa lalu.
berbahagialah akan apa yang anda miliki, jangan mengejar keinginan akan memiliki
_/\_

Offline Chen Hui Ling

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 1.654
  • Reputasi: 65
  • Gender: Female
Re: Jurnal Chen Hui Ling
« Reply #108 on: 11 November 2011, 09:01:18 PM »
saya tertarik tentang doa.. :)
kalo boleh tau, yang sering berdoa juga, isi doanya apa ya?  :)
kalo aku sih pertama kan pasti sebutin nama, alamat, umur, trus minta ampun atas segala dosa2, minta agar berkenan memberikan berkah dan bekal untuk menjalani kehidupan didunia ini, trus mintain biar mama sama ai sehat terus-panjang umur,mohon bimbingan supaya kuliahnya rajin-cepet lulus, trus sekarang sih juga minta supaya dikasi jodoh yang baek-sayang sama mama dan ai juga-yang mapan n supaya ditemukan sama aku jgn sampe kelewat ga ketemu

itu sih kalo aku.. CMIIW,mohon masukannya _/\_
Don't trust too much, Don't hope too much, Don't love too much, because that too much can hurt you so much

Offline Chen Hui Ling

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 1.654
  • Reputasi: 65
  • Gender: Female
Re: Jurnal Chen Hui Ling
« Reply #109 on: 11 November 2011, 09:03:32 PM »
waduh...
kenapa saya selalu dicomblangin sama AI-AI??
=)) =))
peace cc-cc sekalian...
minta ditampol pake kentut nih anak :hammer: :))
Don't trust too much, Don't hope too much, Don't love too much, because that too much can hurt you so much

Offline will_i_am

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 5.163
  • Reputasi: 155
  • Gender: Male
Re: Jurnal Chen Hui Ling
« Reply #110 on: 11 November 2011, 09:06:30 PM »
wwkwkkww....
loh, kan memang umurnya beda jauh...
masa mau sih sama berondong??  :P :P :P
 ^:)^ ^:)^ ^:)^
hiduplah hanya pada hari ini, jangan mengkhawatirkan masa depan ataupun terpuruk dalam masa lalu.
berbahagialah akan apa yang anda miliki, jangan mengejar keinginan akan memiliki
_/\_

Offline Chen Hui Ling

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 1.654
  • Reputasi: 65
  • Gender: Female
Re: Jurnal Chen Hui Ling
« Reply #111 on: 11 November 2011, 09:09:54 PM »
wwkwkkww....
loh, kan memang umurnya beda jauh...
masa mau sih sama berondong??  :P :P :P
 ^:)^ ^:)^ ^:)^
bukan karena berondong nya, tapi karena kata2 "AI-AI" nya [-X
Don't trust too much, Don't hope too much, Don't love too much, because that too much can hurt you so much

Offline will_i_am

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 5.163
  • Reputasi: 155
  • Gender: Male
Re: Jurnal Chen Hui Ling
« Reply #112 on: 11 November 2011, 09:22:39 PM »
bukan karena berondong nya, tapi karena kata2 "AI-AI" nya [-X
wkwkwkw....
oke deh ganti...
kenapa saya selalu dicomblangin sama cew2 yang lebih TUA daripada saya??
=)) =))
hiduplah hanya pada hari ini, jangan mengkhawatirkan masa depan ataupun terpuruk dalam masa lalu.
berbahagialah akan apa yang anda miliki, jangan mengejar keinginan akan memiliki
_/\_

Offline hemayanti

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 4.477
  • Reputasi: 186
  • Gender: Female
  • Appamadena Sampadetha
Re: Jurnal Chen Hui Ling
« Reply #113 on: 11 November 2011, 09:23:12 PM »
kalo aku sih pertama kan pasti sebutin nama, alamat, umur, trus minta ampun atas segala dosa2, minta agar berkenan memberikan berkah dan bekal untuk menjalani kehidupan didunia ini, trus mintain biar mama sama ai sehat terus-panjang umur,mohon bimbingan supaya kuliahnya rajin-cepet lulus, trus sekarang sih juga minta supaya dikasi jodoh yang baek-sayang sama mama dan ai juga-yang mapan n supaya ditemukan sama aku jgn sampe kelewat ga ketemu

itu sih kalo aku.. CMIIW,mohon masukannya _/\_
:)
ya...
coba sekali2 doanya diganti de.
modifikasi sedikit.
"semoga aku berbahagia, bagaimanapun keadaanku, semoga aku selalu berbahagia,
semoga mama berbahagia, apapun yang mama alami, semoga mama selalu berbahagia,
semoga ai berbahagia, apapun yang mama alami, semoga ai selalu berbahagia,
semoga semua makhluk berbahagia, bagaimanapun keadaan mereka, semoga mereka senantiasa berbahagia."
jadi doanya jangan meminta, tapi cobalah memberi. :)
memberi cinta kasih, kepada semua makhluk tanpa pilih kasih, namun mulailah dari diri sendiri dulu. :)
semua makhluk berarti semuanya tanpa kecuali, semua manusia, semua binatang, makhluk peta, kalo para dewa sudah pasti berbahagia, hehehe. :)
"Sekarang, para bhikkhu, Aku mengatakan ini sebagai nasihat terakhir-Ku: kehancuran adalah sifat dari segala sesuatu yang terbentuk. Oleh karena itu, berjuanglah dengan penuh kesadaran."

Offline DeNova

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 2.068
  • Reputasi: 106
  • Gender: Female
  • Semoga semua mahluk berbahagia
Re: Jurnal Chen Hui Ling
« Reply #114 on: 11 November 2011, 11:41:08 PM »
To : Chen Hui Ling
thank you a lot ya dd Chen Hui Ling.... btw si will_i_am lbh "mencintai "dirimu koq, liat aja di antara 2 pilihan  ^-^ ^-^ ^-^ ^-^

To:will_i_am
Quote
waduh...
kenapa saya selalu dicomblangin sama AI-AI??
 
peace cc-cc sekalian...
=> maksudnya Ai2 apa itu yah, kagak terima gue dibilang ai2 (keluar deh logat jktnya... ^-^ ^-^ ^-^)
Quote
wwkwkkww....
loh, kan memang umurnya beda jauh...
masa mau sih sama berondong??   
-=> bukannya lagi musim brondong cari2 cew lbh tua contohnya siapa hayooo.... :whistle: :whistle: :whistle:
yang ngotot bilang klo aq "org ketiga dalam hub someone di DC"....
(ngambek mode on  ??? ??? ??? ??? ???)
Life is must learning,  trying and never giving up to all problem that come to our life.
If life give you one hundred reason to beat you down then find one thousand reason to revive again and again.

Offline Chen Hui Ling

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 1.654
  • Reputasi: 65
  • Gender: Female
Re: Jurnal Chen Hui Ling
« Reply #115 on: 12 November 2011, 08:27:12 AM »
:)
ya...
coba sekali2 doanya diganti de.
modifikasi sedikit.
"semoga aku berbahagia, bagaimanapun keadaanku, semoga aku selalu berbahagia,
semoga mama berbahagia, apapun yang mama alami, semoga mama selalu berbahagia,
semoga ai berbahagia, apapun yang mama alami, semoga ai selalu berbahagia,
semoga semua makhluk berbahagia, bagaimanapun keadaan mereka, semoga mereka senantiasa berbahagia."
jadi doanya jangan meminta, tapi cobalah memberi. :)
memberi cinta kasih, kepada semua makhluk tanpa pilih kasih, namun mulailah dari diri sendiri dulu. :)
semua makhluk berarti semuanya tanpa kecuali, semua manusia, semua binatang, makhluk peta, kalo para dewa sudah pasti berbahagia, hehehe. :)
oh gitu, oke deh cc hema, nanti saya ganti biar lebih baik lagi doanya _/\_
btw, makhluk peta itu apa?

wkwkwkw....
oke deh ganti...
kenapa saya selalu dicomblangin sama cew2 yang lebih TUA daripada saya??
=)) =))
apalah arti dari sebuah umur  :-?wkwkwkwk
takdirmu kali nak wilwol wkwkwkwk

To : Chen Hui Ling
thank you a lot ya dd Chen Hui Ling.... btw si will_i_am lbh "mencintai "dirimu koq, liat aja di antara 2 pilihan  ^-^ ^-^ ^-^ ^-^

To:will_i_am=> maksudnya Ai2 apa itu yah, kagak terima gue dibilang ai2 (keluar deh logat jktnya... ^-^ ^-^ ^-^)-=> bukannya lagi musim brondong cari2 cew lbh tua contohnya siapa hayooo.... :whistle: :whistle: :whistle:
yang ngotot bilang klo aq "org ketiga dalam hub someone di DC"....
(ngambek mode on  ??? ??? ??? ??? ???)
ga mau ah, dibilang AI2 sih, belom juga jadi ponakan udah maen panggil ai aje wkwkwkwkwk
Don't trust too much, Don't hope too much, Don't love too much, because that too much can hurt you so much

Offline bluppy

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 1.163
  • Reputasi: 65
  • Gender: Female
Re: Jurnal Chen Hui Ling
« Reply #116 on: 12 November 2011, 11:01:10 AM »
Makhluk peta = hantu

Makhluk apaya = makhluk di 4 alam menderita: alam binatang, alam neraka,alam peta/hantu, alam asura/raksasa
« Last Edit: 12 November 2011, 11:26:00 AM by bluppy »

Offline will_i_am

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 5.163
  • Reputasi: 155
  • Gender: Male
Re: Jurnal Chen Hui Ling
« Reply #117 on: 12 November 2011, 03:49:01 PM »
Makhluk peta = hantu

Makhluk apaya = makhluk di 4 alam menderita: alam binatang, alam neraka,alam peta/hantu, alam asura/raksasa
raksasa itu bukan yakkha ya??
CMIIW
hiduplah hanya pada hari ini, jangan mengkhawatirkan masa depan ataupun terpuruk dalam masa lalu.
berbahagialah akan apa yang anda miliki, jangan mengejar keinginan akan memiliki
_/\_

Offline bluppy

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 1.163
  • Reputasi: 65
  • Gender: Female
Re: Jurnal Chen Hui Ling
« Reply #118 on: 12 November 2011, 05:27:20 PM »
Asura (Sansekerta: असुर) dalam ajaran agama Hindu adalah bangsa Daitya (atau Detya), kadangkala disamakan dengan rakshasa atau makhluk yang jahat. Mereka memiliki sifat negatif, yakni memusuhi para Dewa.

Spoiler: ShowHide
Meskipun demikian, beberapa Asura merupakan Dewa, seperti Kubera, golongan bangsa Yaksa, adalah Dewa keuangan dan kekayaan. Para Asura mengatur fenomena sosial di muka bumi seperti Baruna, Dewa air, yang juga mengatur hukum rta. Sedangkan Dewa, mengatur fenomena alam, seperti Indra, Dewa hujan, Dewa petir dan cuaca.

Dalam beberapa kitab, para Dewa adalah golongan bangsa yang memiliki sifat mulia sedangkan Asura sebaliknya. Ada yang disebut daiwi sampad, yakni sifat-sifat mulia (sifat para Dewa), dan sifat-sifat buruk, atau asuri sampad (sifat para Asura). Yang dimaksud sifat para Asura yakni: angkuh, membanggakan diri, marah, bodoh, bertindak kasar, keras kepala, gila harta, dan menganggap diri sendiri yang terpenting.

Dalam ajaran Buddha, Asura merupakan makhluk supernatural dalam kosmologi agama Buddha.

http://id.wikipedia.org/wiki/Asura
=================================================

Yakkha: A class of non human beings generally described as amanussā. They are mentioned with Devas, Rakkhasas, Dānavas, Gandhabbas, Kinnaras, and Mahoragas (? Nāgas) (E.g., J.v.420)

Spoiler: ShowHide
In other lists (E.g., PvA. 45, 55) they range immediately above the Petas; in fact, some of the happier Petas are called Yakkhas. Elsewhere (E.g., A.ii.38) they rank, in progressive order, between manussā and gandhabbā. They are of many different kinds: spirits, ogres, dryads, ghosts, spooks. In the early records, yakkha, like nāgā, as an appellative, was anything but depreciative. Thus not only is Sakka, king of the gods, so referred to (M.i.252; J.iv.4; DA.i.264), but even the Buddha is spoken of as a yakkha in poetic diction (M.i.386). Many gods, such as Kakudha, are so addressed (S.i.54).

According to a passage in the Vimānavatthu Commentary, (VvA.333) which gives illustrations, the term is used for Sakka, the Four Regent Gods (Mahārājāno), the followers of Vessavana, and also for puriso (individual soul?). In the scholiast to the Jayadissa Jātaka (J.v.33), the figure of the hare in the moon is also called yakkha. Of these above named, the followers of Vessavana appear to be the Yakkhas proper. The term yakkha as applied to purisa is evidently used in an exceptionally philosophical sense as meaning "soul" in such passages as ettāvatā yakkhassa suddhi (SN.vs.478), or ettāvat' aggam no vadanti h' ekā, yakkhassa suddhim idha pānditāse (SN.vs.875).

In the Niddesa (MNid.282), yakkha is explained by satta, nara, mānava, posa, puggala, jīva, jagu, jantu, indagu, manuja. The last term is significant as showing that yakkha also means "man."

The cult of yakkhas seems to have arisen primarily from the woods and secondarily from the legends of sea faring merchants. To the latter origin belong the stories connected with vimānas found in or near the sea or in lakes. The worship of trees and the spirits inhabitating them is one of the most primitive forms of religion. Some, at least, of the yakkhas are called rukkha devatā (E.g., J.iii.309, 345; Pv.i.9; PvA.5) (spirits of trees), and others bhummadevatā, (PvA.45,55) (spirits of the earth), who, too, seem to have resided in trees. Generally speaking, the Yakkhas were decadent divinities, beings half deified, having a deva's supernormal powers, particularly as regards influencing people, partly helpful, partly harmful. They are sometimes called devatā (E.g., S.i.205), or devaputta (E.g., PvA. 113, 139). Some of these, like Indakūta and Suciloma, are capable of intelligent questioning on metaphysics and ethics. All of them possess supernatural powers; they can transfer themselves at will, to any place, with their abodes, and work miracles, such as assuming any shape at will. An epithet frequently applied is mahiddhika (E.g., Pv.ii.9; J.vi.118). Their appearance is striking as a result of former good kamma (Pv.i.2, 9; ii.11; iv.3, etc.). They are also called kāmakāmī, enjoying all kinds of luxuries (Pv.i.3), but, because of former bad kamma, they are possessed of odd qualities, thus they are shy, they fear palmyra leaf and iron. Their eyes are red and they neither wink nor cast a shadow. J.iv.492; v.34; vi.336, 337; these various characteristics are, obviously, not found in all Yakkhas. The Yakkhas are evidently of different grades -  as is the case with all classes of beings – the highest among them approximate very nearly to the devas and have deva-powers, the lowest resemble petas. The Yakkhas are specially mentioned as being afraid of palm leaves (J.iv.492).

Their abode is their self created palace, which is anywhere, in the air, in trees, etc. These are mostly ākasattha (suspended in the air), but some of them, like the abode of ālavaka, are bhumattha (on the ground) and are described as being fortified (SNA.i.222). Sometimes whole cities   e.g., ālakamandā   stand under the protection of, or are inhabited by, Yakkhas.

In many respects they resemble the Vedic Pisācas, though they are of different origin. They are evidently remnants of an ancient demonology and have had incorporated in them old animistic beliefs as representing creatures of the wilds and the forests, some of them based on ethnological features. (See Stede: Gespenstergeschichten des Petavatthu v.39ff ).

In later literature the Yakkhas have been degraded to the state of red eyed cannibal ogres. The female Yakkhas (Yakkhinī) are, in these cases, more fearful and evil minded than the male. They eat flesh and blood (J.iv.549; v.34); and devour even men (D.ii.346; J.ii.15ff.) and corpses (J.i.265). They eat babies (J.v.21; vi.336) and are full of spite and vengeance (DhA.i.47; ii.35f.). The story of Bhūta Thera is interesting because his elder brothers and sisters were devoured by a hostile Yakkha, so the last child is called Bhūta to propitiate the Yakkha by making him the child's sponsor!

Ordinarily the attitude of the Yakkhas towards man is one of benevolence. They are interested in the spiritual welfare of the human beings with whom they come in contact and somewhat resemble tutelary genii. In the Atānātiya Sutta (D.iii.194f), however, the Yakkha king, Vessavana, is represented as telling the Buddha that, for the most part, the Yakkhas believe neither in the Buddha nor in his teachings, which enjoin upon his followers abstention from various evils and are therefore distasteful to some of the Yakkhas. Such Yakkhas are disposed to molest the followers of the Buddha in their woodland haunts. Cp. the story of the Yakkha who wished to kill Sāriputta (Ud.iv.4). But the Mahā Yakkhas (a list in D.iii.204f), the generals and commanders among Yakkhas, are always willing to help holy men and to prevent wicked Yakkhas from hurting them. Among Yakkhas are some beings who are sotāpannas -  e.g., Janavasabha, Suciloma and Khara (s.v.). Some Yakkhas even act as messengers from another world, and will save prospective sinners from committing evil (Pv.iv.1). The case of the Yakkha Vajirapāni is of special interest. D.i.95. The Commentary (DA.i.264) says he is not an ordinary Yakkha, but Sakka himself.

He is represented as a kind of mentor, hovering in the air, threatening to kill Ambattha, if he does not answer the Buddha's question the third time he is asked. In many cases the Yakkhas are "fallen angels" and come eagerly to listen to the word of the Buddha in order to be able to rise to a higher sphere of existence   e.g., Piyankaramātā and Punabbasumātā, and even Vessavana, listening to Velukandakī Nandamātā reciting the Parāyana Vagga (A.iv.63). At the preaching of the Mahāsamaya Sutta (q.v.) many hundreds of thousands of Yakkhas were present among the audience.

It has been pointed out (Stede, op. cit) that the names of the Yakkhas often give us a clue to their origin and function. These are taken from (a) their bodily appearance   e.g., Kuvannā, Khara, Kharaloma, Kharadāthika, Citta, Cittarāja, Silesaloma, Sūciloma and Hāritā; (b) their place of residence, attributes of their realms, animals, plants, etc.   e.g., Ajakalāpaka, ālavaka (forest dweller), Uppala, Kakudha (name of plant), Kumbhīra, Gumbiya, Disāmukha, Yamamoli, Vajira, Vajirapāni or Vajirabāhu, Sātāgira, Serīsaka; (c) qualities of character, etc.   e.g., Adhamma, Katattha, Dhamma, Punnaka, Māra, Sakata; (d) embodiments of former persons   e.g., Janavasabha (lord of men= Bimbisāra), Dīgha, Naradeva, Pandaka, Sīvaka, Serī.

Vessavana (q.v.) is often mentioned as king of the Yakkhas. He is one of the four Regent Gods, and the ātānātiya Sutta (D.iii.199ff) contains a vivid description of the Yakkha kingdom of Uttarakuru, with its numerous cities, crowds of inhabitants, parks, lakes and assembly halls. Vessavana is also called Kuvera, and the Yakkhas are his servants and messengers. They wait upon him in turn. The Yakkhinīs draw water for him, and often are so hard worked that many die in his service. E.g., J.iv.492. Mention is also made (e.g., DA.ii.370) of Yakkhadāsīs who have to dance and sing to the devas during the night. Early in the morning they drink a cup of toddy (surā) and go off into a deep sleep, from which they rise betimes in the evening ready for their duties.

No one, apparently, is free from this necessity of waiting upon the king   even Janavasabba has to run errands for Vessavana (D.ii.207). Among the duties of Vessavana is the settling of disputes between the devas, and this keeps him (J.vi.270) much occupied. In this work he is helped by the Yakkhasenāpati, whose business it is to preside over the courts during eight days of each mouth (SNA.i.197). The Yakkhas hold regular assemblies on Manosilātala on the Bhagalavatīpabbata (SNA.i.187; cp. D.iii.201 and DA.iii.967). As followers of Kuvera, lord of riches, the Yakkhas are the guardians and the liberal spenders of underground riches, hidden treasures, etc., with which they delight men. E.g., Pv.ii.11; PvA.145; Pv.iv.12; PvA.274. These were seven yakkhas who guarded the wealth of Jotiyasetthi (DhA.iv.208f.).

It is difficult to decide whether the Yakkhas, who are the aborigines of Ceylon (Lankā), were considered human or non human. Kuvenī, one of their princesses, and her maid, can both assume different forms, but Vijaya marries Kuveni and has two children by her. (Cp. Vin.iii.37; iv. 20; where sexual intercourse with a Yakkha is forbidden). The Yakkhas are invisible, and Vijaya is able to kill them only with the help of Kuveni (Mhv.vii.36); but their clothes are found fit for Vijaya and his followers to wear (Mhv.vii.38). Again, Cetiyā (q.v.) could make herself invisible and assume the form of a mare, but Pandukābhaya lived with her for four years and she gave him counsel in battle. Later, when he held festivities, he had the Yakkha Cittarāja on the throne beside him (Mhv.x.87). In all probability these Yakkhas were originally considered as humans, but later came to be confused with non humans. Their chief cities were Lankāpura and Sirīsavatthu.

The commonly accepted etymology of Yakkha is from the root yaj, meaning to sacrifice. Thus: yajanti tattha balim upaharantī ti yakkha (VvA.224), or pūjanīyabhāvato yakkho, ti uccati (VvA.333).

 Home Oben Zum Index Zurueck Voraus
http://www.palikanon.com/english/pali_names/y/yakkha.htm

=========================================

Rakkhasa = raksasa ?
jadi asura, yakkha ternyata bukan raksasa ?  ;D
« Last Edit: 12 November 2011, 05:32:10 PM by bluppy »

Offline Chen Hui Ling

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 1.654
  • Reputasi: 65
  • Gender: Female
Re: Jurnal Chen Hui Ling
« Reply #119 on: 12 November 2011, 05:41:00 PM »
makasi jawabannya cc bluppy _/\_
Don't trust too much, Don't hope too much, Don't love too much, because that too much can hurt you so much